Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administrator danych

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Kobyłce Sp. z o.o., 05-230 Kobyłka, ul. Stanisława Moniuszki 2A, adres email: kontakt@pgk-kobylka.pl, jako administrator danych osobowych – mając na uwadze troskę o dane osób, które przetwarza – przekazuje do zapoznania się niniejszą informację z zakresu danych osobowych. Nie wyklucza to zamieszczania w obowiązujących dokumentach/drukach/formularzach dodatkowych informacji dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych.

Inspektor ochrony danych: 

Nad zgodnym z prawem przetwarzaniem Państwa danych osobowych czuwa wyznaczony przez nas Inspektor ochrony danych.

Dane kontaktowe:

PGK Kobyłka Sp. Z o.o.
05-230 Kobyłka
Stanisława Moniuszki 2A

e-mail: iod@pgk-kobylka.pl

W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej wykorzystujemy Państwa dane osobowe?

Jeśli są Państwo naszymi potencjalnymi klientami / klientami / ich pełnomocnikami / współwłaścicielami nieruchomości (w szczególności w zakresie dotyczącym przyłączania do sieci, wykonywania usług dostawy wody / odprowadzania ścieków, usług dodatkowych) będziemy przetwarzać dane, aby:

  • podjąć działania niezbędne do zawarcia umowy oraz zawrzeć i zrealizować umowę, jeśli są Państwo jej stroną (podstawa prawna przetwarzania Państwa danych – podjęcie działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy oraz realizacja umowy),
  • wykonać obowiązki prawne ciążące na nas, wynikające w szczególności z prawa branżowego i wydanych na jego podstawie aktów oraz obowiązki podatkowe, rachunkowe, archiwizacyjne (podstawa prawna przetwarzania Państwa danych – wypełnienie obowiązku prawnego),
  • wykonywać zadania realizowane przez nas w interesie publicznym, co stanowi naszą podstawę prawną przetwarzania Państwa danych,
  • kontaktować się w związku z realizacją umowy, realizować czynności objęte pełnomocnictwem, weryfikować zakres umocowania, ustalić uprawnienie do dysponowania nieruchomością i zawarcia umowy, obsługiwać reklamacje i skargi, tworzyć zestawienia, analizy i statystyki na nasze potrzeby wewnętrzne, obejmujące w szczególności: raportowanie, badania marketingowe i planowanie rozwoju usług oraz aby dochodzić lub bronić się przed roszczeniami; czyli w celu realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów, co stanowi naszą podstawę prawną przetwarzania Państwa danych,
  • prowadzić marketing własnych produktów i usług, w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes albo na podstawie Państwa zgody.

Jeśli kontaktują się Państwo z nami, aby otrzymać informację publiczną będziemy przetwarzać dane w celu rozpatrzenia wniosku o informację publiczną. Podstawą przetwarzania danych jest obowiązek ciążący na Spółce wynikający z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Jeśli kontaktują się Państwo, aby zgłosić roszczenie o wypłatę odszkodowania/ zadośćuczynienia za szkodę będziemy przetwarzać dane, aby rozpatrzyć zgłoszenie o wypłatę odszkodowania / zadośćuczynienia za szkodę wyrządzoną działaniem Spółki oraz dokonać wypłaty, jeśli roszczenie będzie zasadne. Podstawę przetwarzania stanowi prawie uzasadniony interes Spółki polegający na ustaleniu, dochodzeniu lub obrony przed roszczeniami.

Ponadto będziemy przetwarzać dane w następujących celach: spełnienia obowiązków wynikających z przepisów podatkowo-rachunkowych w związku z wypłatą odszkodowania/zadośćuczynienia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami mogącymi pojawić się w przyszłości w związku ze sposobem rozpatrzenia, archiwizacyjnych.

Jeśli kontaktują się Państwo z nami, aby załatwić inną sprawę (np. złożyć skargę, zgłosić awarię), będziemy przetwarzać dane, aby:

  • załatwić Państwa sprawę oraz udzielić Państwu odpowiedzi, jak również dochodzić lub bronić się przed roszczeniami, czyli w celu realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów, co stanowi naszą podstawę prawną przetwarzania Państwa danych,
  • wykonać obowiązki prawne ciążące na nas, jeśli w wyniku kontaktu z Państwa strony będą one na nas spoczywać.

Jeśli są Państwo potencjalnymi dostawcami / wykonawcami, osobami kontaktowymi / upoważnionymi do reprezentacji potencjalnych dostawców / wykonawców albo obecnymi dostawcami / wykonawcami, osobami kontaktowymi / upoważnionymi do reprezentacji obecnych dostawców / wykonawców, będziemy przetwarzać dane, aby:

  • podjąć działania niezbędne do zawarcia umowy oraz zawrzeć i zrealizować umowę, jeśli są Państwo jej stroną (podstawa prawna przetwarzania Państwa danych – podjęcie działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy oraz realizacja umowy),
  • wykonać obowiązki prawne ciążące na nas, wynikające w szczególności z prawa branżowego i wydanych na jego podstawie aktów oraz obowiązki podatkowe, rachunkowe, archiwizacyjne (podstawa prawna przetwarzania Państwa danych – wypełnienie obowiązku prawnego),
  • weryfikować zakres umocowania osób upoważnionych do reprezentacji, komunikować się z Państwem w związku z nawiązaniem kontaktu, utrzymywać bieżące kontakty z Państwem, jeśli została zawarta umowa z dostawcą / wykonawcą w celu realizacji umowy, dbać o dobre relacje z Państwem oraz dochodzić lub bronić się przed roszczeniami, czyli realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów, co stanowi naszą podstawę prawną przetwarzania Państwa danych.

Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne, aby zrealizować cele przetwarzania.

Okres przechowywania danych:

Państwa dane osobowe będą przechowywane, w zależności od celów przetwarzania:

  • przez okres realizacji umowy, a następnie przez okres wskazany w przepisach prawa lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń,
  • dane niezbędne do likwidacji szkody przez okres 6 lat od daty rozpatrzenia wniosku,
  • dane zebrane w związku z obowiązkiem prawnym przez okres wskazany w przepisach prawa,
  • w pozostałych przypadkach przez okres niezbędny do prowadzenia komunikacji / załatwienia sprawy / w celach  dokumentacyjnych / archiwizacyjnych, nie dłużej jednak, niż do upływu terminu przedawnienia roszczeń, w przypadku istnienia roszczeń.

Okres przechowywania danych może ulec skróceniu w wyniku uwzględnienia Państwa sprzeciwu albo wycofania zgody.

Odbiorcy danych:

Państwa dane osobowe będą przekazywane:

  • podmiotom, które na nasze zlecenie wykonują czynności wspierające naszą działalność, np. firmy serwisujące nasze systemy informatyczne, dostawcy usługi hostingu poczty elektronicznej, ubezpieczycielom, firmom kurierskim i pocztowym, firmom doradczym,
  • podmiotom upoważnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.

Podejmowanie decyzji w sposób zautomatyzowany/profilowanie:

Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane przez nas do podejmowania decyzji opierających się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu (czyli bez udziału człowieka), w tym profilowaniu.

Jakie prawa Państwu przysługują?

  • prawo dostępu do danych osobowych i uzyskania ich kopii,
  • prawo sprostowania danych – jeśli są nieprawidłowe lub niekompletne,
  • prawo usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania (w określonych przypadkach),
  • prawo przenoszenia danych (w określonych przypadkach),
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
  • prawo wycofania zgody, jeśli została przez Państwo udzielona, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Przysługuje Państwu również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (w przypadku przetwarzania danych w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes).